Nog maar 1 weekje... - Reisverslag uit Oosterbeek, Nederland van Nikki - WaarBenJij.nu Nog maar 1 weekje... - Reisverslag uit Oosterbeek, Nederland van Nikki - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 weekje...

Blijf op de hoogte en volg Nikki

29 Januari 2013 | Nederland, Oosterbeek

Hallo Allemaal!

Hier is die dan, mijn eerst verslag!
Nog precies 1 week voordat ik met mijn Dikke Billen in het vliegtuig zit naar het Dikke Billenland!!
oftewel Suriname!

Op de dag van vandaag heb ik dan ook alles geregeld;

Paspoort CHECK!
Visum CHECK!
Accommodatie CHECK!
Vliegticket CHECK!
Verklaring omtrent gedrag CHECK!
Inpaklijst CHECK!

Nu kan het inpakken gaan beginnen. Ik heb de afgelopen weken al veel dingen nieuwe spulletjes gekocht voor de reis. En niet te vergeten Nieuwe kleding natuurlijk! Het was wel erg raar om in de winter zomerkleding te kopen, maar dat vond ik zeker niet erg, Ik vond het eigenlijk wel leuk!

Zoals vele van jullie al weten heb ik al heel lang een droom en deze droom ga ik dan eindelijk NU! over een week waar maken!

Ik zal jullie een beetje uitleggen waarom precies.
ong. 12 jaar geleden ben ik samen met mijn ouders en zusje
naar Suriname geweest om mijn broertje, Stevie op te halen.
Stevie was toen 2,5 jaar oud.

Nu 12 jaar later wil ik terug naar Suriname
om voor 3 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen in het Lotjeshuis (weeshuis ondervoede en verwaarloosde kinderen van 0-5 jaar) waar Stevie als baby is opgevangen.

Wij zijn daar toen 3 weken geweest en hebben ontzettend veel gezien. We zijn toen naar het Lotjeshuis geweest waar Stevie toen al 1,5 jaar woonde en hebben dus kunnen zien hoe hij daar leefde. We hebben zijn moeder ontmoet en een aantal zussen van hem.
Ik weet niet precies alles meer van toen,.. ik was ook pas 9 jaar. Maar dit zijn nog wel gebeurtenissen die ik me kan herinneren.

Ik ga Het Lotjeshuis combineren met het Ramoth Kindertehuis. Daar zitten kinderen in de leeftijdscategorie 6-15 jaar.
De kinderen hebben allemaal een andere achtergrond, zo zijn er een aantal weeskinderen, kinderen waarvan de ouders in het binnenland wonen en kinderen waarvan de ouders om diverse redenen (ivm financiële situatie, psychiatrische problemen in de gevangenis etc.) niet voor hen kunnen zorgen.

Ik ga deze 2 Kindertehuizen combineren omdat het Lotjeshuis doordeweeks al vol zat. Ik ga dus van vrijdag t/m zondag aan de slag bij het Lotjeshuis. Zo heb ik met de organisatie Activity International besloten dat ik het ga combineren met het Ramoth Kindertehuis. Daar ga ik dan de overige dagen werken. Welke dagen precies spreek ik daar af met de majoor van het kindertehuis.

Ik besef me nu nog niet zo goed dat ik over een week al weg ga..
Ondanks dat dit is wat ik al heel lang en heel graag wil heb ik er een erg dubbel gevoel bij. Ik weet dat ik dit al heel lang wil maar tegelijk vraag ik mezelf ook af Pff.. ga ik dit echt doen? in mijn eentje?.. en hoe dan?.. Dat zijn veel dingen waar ik mee bezig ben.
Maar ik weet ook dat het goed voor me is, een keer alleen, op eigen benen. Daarom ga ik ook deze reis maken.

Maar voordat het zover is, ga ik eerst nog een weekje genieten van iedereen om me heen! Gezellige dingen doen en vooral a.s. Zondag mijn afscheidsfeestje vieren!


Ik zal proberen om zoveel mogelijk van mij te laten horen als ik in het warme en tropische Suriname ben, zodat jullie kunnen lezen en zien wat ik allemaal mee maak in mijn Grote Avontuur!!

xx Nikki

  • 30 Januari 2013 - 11:05

    Rudy Hoekzema :

    Hee Nikki,

    Ik ben nu al super trots op je dat je dit gaat doen,
    En heb er ook heel veel respect voor!
    Om in je 1tje naar Suriname te gaan en dan ook nog naar het lotjeshuis!
    Ik hoop ook dat je het naar je zin gaat krijgen, maar ik weet uit ervaring dat dat wel goed komt! ;)
    Heb je ook een vertalingsboekje? Is misschien ook wel handig want denk niet dat iedereen Nederlands kan!
    En tot slot, heb je nog een grote koffer over waar ik in kan? ;)
    Ik houd van dikke billen, en aangezien jij naar dikke billenland gaat wil ik wel mee! ;)


    Ik wens je heel veel plezier en geluk op je reis

    -xxx- rudy

  • 30 Januari 2013 - 17:54

    Oma:

    hoi lieve schat wat een geweldig verslag
    zo houw je iedereen op de hoogte
    zeker knap van je om je droom waar te maken
    opa en oma zijn super super en nog eens super trots op je
    zondag komen we zeker
    dag lieverd tot dan
    dikke kus

    xxx

  • 04 Februari 2013 - 13:07

    Carine:

    Hoi Buurmeisje,

    Het wordt vast een ervaring voor je in Suriname om nooit te vergeten.
    Geniet er volop van (en niet met mate)
    Een hele goeie reis en ik ga je volgen.

    Liefs van de tegenover buuf

  • 06 Februari 2013 - 13:32

    `de Nootjes:

    hoi nikki wij hopen dat je een goede reis hebt gehad en veilig in dikke billenland bent aangekomen!! wilde je voor volgende week vragen om op te passen maar dat zal krap aan worden denk ik ha ha. We hopen veel van je verslag te lezen en heb een fijne tijd daar! groetjes eric dorine janine en jesse( dikke kus ook van de kindjes)!!!

  • 06 Februari 2013 - 22:14

    Mama:

    Ja ja daar zit ze dan in dat mooie verre warme prachtige land, ze is gearriveerd. Ben trots op je kanjer, dit avontuur word er 1 om nooit meer te vergeten.

    Dikke kus mama XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Ik heb al heel lang een droom! En deze droom ga ik 5 februari waar maken. 12 jaar geleden ben ik samen met mijn ouders en zusje naar Suriname geweest om mijn broertje op te halen. Stevie was toen 2,5 jaar oud. Nu 12 jaar later wil ik terug naar Suriname om voor 3 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen in het Lotjeshuis (weeshuis ondervoede en verwaarloosde kinderen van 0-5 jaar) waar Stevie als baby is opgevangen. Het Lotjeshuis ga ik combineren met het Ramoth Kindertehuis. Daar zitten kinderen in de leeftijdscategorie 6-15 jaar. De kinderen hebben allemaal een andere achtergrond, zo zijn er een aantal weeskinderen, kinderen waarvan de ouders in het binnenland wonen en kinderen waarvan de ouders om diverse redenen (ivm financiële situatie, psychiatrische problemen in de gevangenis etc.) niet voor hen kunnen zorgen.

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 678
Totaal aantal bezoekers 18136

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 22 Augustus 2014

Een Nieuw Avontuur!

05 Februari 2013 - 03 Mei 2013

3 Maanden on my own

Landen bezocht: